RSS

continuare

25 Iul

1. De fapt problema mea e ca nu ma pregatesc suficient de structurat inaintea unei sedinte! Ar fi bine ca in situatii ca si cea de azi se incep prin a descrie procesul ‘tehnologic’ prin care am ajuns la rezultat. Atat timp cat celor din jur nu le este transparent faptul ca au existat cateva variante pe care le-am analizat si pe care le-am eliminat pe anumite criterii, senzatia lor va fi ca problema a fost tratata superficial, senzatia mea va fi mereu ca solutia aleasa e proasta si ca nu am valoare si voi mai si muri de 10 ori asistand la procesul lor de reinventare a rotii, prin care am trecut in prealabil, fara sa le pot spune ceva de genul :’ v-am explicat asta si uite cum o vad eu!’

2. Cea mai utila si inutila chestie pe care o are omul in el e speranta. Ea te face sa mergi mai departe si daca merita si daca nu merita. Si am inteles acum de ce luptam deseori pentru cauze pierdute. Pentru ca daca nu ne-am pastra speranta ca poate se va intampla ceva bun, am renunta, si renuntand ne-am intreba mereu cum ar fi fost daca. Ori oamenii foarte rar se intreaba ‘cum ar fi fost daca’ in situatia in care nu renunta la lupta. Nu prea exista intrebarea asta atunci cand esti in focul luptei, pentru ca simti ca faci ceva. Si a nu face nimic e o alegere, dar nu e o actiune care sa te tina ocupat si traind cu impresia ca actionezi pentru o chestie pe care o asimilezi unui scop. SI mai este si fascinatia necunoscutului pe care o resimtim mai puternic atunci cand avem un obiectiv pe care vrem sa il atingem, decat atunci cand obiectivul e unul abscons.

De exemplu: de ce lupti pentru o relatie pe care o stii imposibila? Pentru ca stii in acelasi timp si cum ar fi sa renunti, stii ce ar insemna asta. Tristete si gol. Preferi sa lupti pentru ca dincolo de lupta asta, exista speranta, cat de mica, a castigarii bataliei si fascinatia necunoscutului pe care vrei sa il descoperi, sa vezi cum e acolo. Vrei sa traiesti o noua experienta. A renunta la lupta inseamna sa ramai acolo unde esti, in situatia ta, uneori idioata, si sa te intrebi, daca mai ai voce sau suflu, cum ar fi fost daca…

Pe scurt, in fiecare minut al luptei stii exact in ce stare vei fi daca renunti, dar nu stii niciodata cum va fi daca nu renunti. Si asta e fascinant si motivant in acelasi timp.

Si acum realizez ca situatia cea mai neplacuta pentru mine e aceea de a lua decizia renuntarii la lupta.

Si fundal sonor putin Within Temptation

 

Lasă un răspuns

 
