RSS

14.07 pe scurt

14 Iul
  1. Zi inceputa cu un articol despre modul in care creierul nostru percepe schimbarea. O descoperire relativ recenta in neurostiinte vine sa confirme ceea ce buddhismul aflase demult: nepermanenta si sensul ei restrans, schimbarea, in cazul in care le acceptam si le imbratisam, au efecte benefice asupra creierului uman si asupra dezvoltarii noastre personale, fiind motorul invatarii si crearii de noi conexiuni neuronale.

Ne-am invatat insa cu confortul, cu incremenirea in sistem, cu usorul si previzibilul pentru ca creierul propriu e al naibii de lenes si fricos.  Asa incat exersarea implicarii in schimbari pare a fi un must, inconfortabil, dar benefic.

2. cautand azi pe net niste informatii, am constatat ca in liceu am fost intr-o clasa cu prunci de la foarte buni la geniali care azi au ajuns sa fie raspanditi pe intreg mapamondul, facand minuni. Am colegi care au scris algoritmi pentru fericire, care au legat IT-ul de procesele terapeutice din psihologie sau care, pe langa matematica, au timp sa calatoreasca in jurul lumii sau sa scrie romane publicate de Penguin. Si-s totusi oameni relaxati, nu va imaginati o adunatura de nerds. Si cand citesti despre toate nebuniile astea, primul gand care iti vine in minte e ‘si eu, printre ei, ce naiba sunt? Ce ramane dupa mine?’. Raspunsul e destul de evident si de trist. Dar dupa ce il rumegi putin, dupa ce faci cateva minute afirmatii de genul ‘Í am soooo average’ si nimeni nu te contrazice sau dupa ce te minti ca totusi ai facut destule la randul tau, realizezi ca poate mai e timp sa faci si tu ceva remarcabil si iti incolteste in minte un gand. Hmmm … O sa incep prin a dospi ideea si a ma documenta putin. Chiar daca nu va iesi mare lucru, cel putin se anunta un demers interesant: poate ca n-am facut si psihologia pentru a fi doar un terapeut intre altii. Poate mai exista pentru mine ceva pe acolo.

3. Finalul de zi, altfel decat prevazut, dar nu mai bun sau mai rau, ci doar altfel, a insemnat cateva ore de nebunie ca pe vremuri in compania celei mai bune prietene. Cica ne stim de vreo 27 de ani, vorbim de vreo 23 si de vreo 12 o consider bff. Lunga vreme, dar uite ca inca nu ne-am plictisit una de cealalta si radem la fel de tare de fiecare data cand ne reintalnim. Azi am rascolit mallul, am oripilat cativa vanzatori (nu putini) punandu-le intrebari stupide, asa, de control, ne-am pozat impreuna in cabine de proba, purtand tricouri cu Mickey Mouse (mda, e articolul vestimentar reprezentativ pentru varsta noastra(sic!)) sau proband ochelari de soare cu fundite si am regasit complicitatea pe care o credeam pierduta dupa 2 ani de ‘nevedere’. Sooooo… se anunta o luna fun. Daca ar mai iesi si Padisul, as fi mega-fericita! Si-o sa iasa, fir-ar el sa fie!

 
Scrie un comentariu

Scris de pe 14 Iulie 2017 în Uncategorized

 

Lasă un răspuns

 
