RSS

p.m.

29 Iun

Nu cu mult timp in urma mi se dadea o lectie de project management. Sau mai degraba o lectie de bune practici in leadership. Ca eu traiesc cu ideea ca nu-mi doresc sa fac asa ceva si nici nu ma pricep, desi e foarte posibil sa ma insel. Nimeni nu s-a nascut invatat. Nah, am luat invatatura deschisa si hotarata sa o aplic. Facusem cate ceva, dar nu neaparat ca la carte. Asa incat i-am dat bataie cu ce primisem, convinsa fiind ca lucrurile vor merge unse. Mai mult, mi s-a confirmat ca estimarile mele erau destul de, spre foarte acurate.  Asa incat eram linistita. Documentatia facut era pentru ‘alfabeti’ si ‘analfabeti’, adica daca ai chef sa citesti, gasesti scris tot, iar daca n-ai chef sa citesti, gasesti picturi si desene colorate, dupa gust.

Mai intrebam din cand in cand daca e nevoie de ajutor, de clarificari, de prelungire de termen. Mi se spunea ferm ca nu, ca ne incadram in deadline. Si iata-ne ajunsi cu 3 zile inainte de el, eu realizand uluita ca documentatia a fost citita in diagonala sau deloc, iar oamenii au inteles ce le-a convenit si ca, superficiali, in lipsa unei citiri atente, au mers pe presupuneri. Sorry, chiar nu m-am gandit ca intr-un proiect trebuie sa ai sesiuni repetate si aprofundate de Q&A, in care Q le pui tu , ca analist. Nu mi-am imaginat ca un dev senior ia la modul extrem de lejer o documentatie si nu simte nevoia nici sa inteleaga ce face, nici sa vina cu comentarii, daca nu ii convine ceva sau nu intelege nimic. Daca ceva nu-ti place, spui, daca nu intelegi ceva, intrebi, iar daca nu iti convine sa lucrezi cu mine, escalezi problema.

Ce am de facut in continuare? Dupa cele 3 minute de furie in care am crezut ca fac minim 2 trepanatii unora, nu prea mai am multe de facut decat sa constat ca era cazul sa strunesc mai bine oamenii. Pentru proiectele urmatoare? Hmmm, trag niste concluzii. A fi prietena cu colegii de birou nu aduce, de cele mai multe ori, plus valoare. Colegialitate e destul. Nu ne tragem de sireturi. In plus, lipsa efectiva, nu scriptica, a unui sef care sa impuna ritm si sa stranga cureaua cand e cazul nu-s nici ele de laudat. Asadar voi cere o prezenta mai activa a superiorilor in tot procesul de derulare a proiectelor. Iar eu ma voi tine de Kanbanul meu, voi deveni ciocanitoare pentru co-echipieri, imi voi cizela discursul prin introducerea fermitatii si ma voi asigura, de o maniera sau de alta, ca lumea gandeste (asta e grea tare) sau, mai exact, e cu gandul la ce are de facut la birou, nu la chestii de acasa, de la firma personala, etc. Pana la urma, astia de aici te platesc si daca nu-ti convine plata, you’re free to leave.

Anyway, din punctul meu de vedere, echipa asta nu functioneaza. De fapt colectivul asta nu functioneaza in materie de munca. La altele , da, suntem ok, dar cand vine vorba de a pune umarul, fiecare se fofileaza cum stie mai bine. I’m sick of it!

Si in plus si fara nicio legatura cu subiectul , decat asa, prin ricoseu, mi-e dor, fir-ar sa fie! Numai mie imi e…

 
Scrie un comentariu

Scris de pe 29 Iunie 2017 în Uncategorized

 

Lasă un răspuns

 
