RSS

de la Berne la Chapman

24 Apr

Trecand de la Berne la Kast si apoi la Chapman, iti dai seama cat conteaza stilul in care e scrisa o carte, mai ales una stiintifica la care ‘firul povestii’ n-are cum sa te tina in priza prea tare. Adica probabil cea mai valoroasa lectura pentru dezvoltarea personala si imbunatatirea relatiilor cu exteriorul ar fi trebuit sa fie ‘Jocurile noastre de toate zilele’, dar uite ca nici macar ‘promisiunea’ intelegerii mai profunde a actorului din noi, a motivului pentru care actionam in diverse moduri si a modalitatilor de ‘dejucare’ a unor scenarii repetitive de viata nu m-a facut sa pot termina volumul respectiv care mi s-a parut impiedicat si greu ‘sfaramabil’, ca o piatra de moara. Si chiar m-am straduit sa-l diger, reluand lectura in vreo 2 reprize. Dar n-a fost sa fie. Nu de data asta. Cartile au timpul lor pentru a fi citite de fiecare in parte. Poate  fi fost vorba si de ceva mecanisme defensive personale la mijloc de timp ce nici macar scenariul pe care banuiam ca l-as urma eu nu l-am inteles complet. Dar in fine… voi relua candva, intr-o zi cu soare.

De Chapman m-am apucat mai greu, o data pentru ca era recomandat de o armata de oameni in a caror parere nu am neaparata incredere, iar apoi pentru ca, dupa titlu, „Cele cinci limbaje ale iubirii”, as fi pariat ca volumul imi va produce o oarecare gretzica. Doar ca surpriza, de buna seama, a venit tocmai de aici. Jumatate de carte intr-o noapte si, pe bune, abia astept sa ajung acasa sa o iau din nou in mana.

Anyway, mai am la dispozitie vreo luna pentru a termina lista ‘lecturilor psihologice obligatorii’ de an 3 de formare, adica alte 4-5 volume. Nah, cumva trebuie sa recuperez ceea ce n-am citit in anii facultatii. Sunt curioasa cu ce anume voi ramane dupa maratonul asta si nu doar la nivel cunostinte bune de etalat intr-o discutie, ci si ce-mi va captusi interiorul, facilitandu-mi propria dezvoltare emotionala.

 

 
Scrie un comentariu

Scris de pe 24 Aprilie 2017 în Uncategorized

 

Lasă un răspuns

 
