RSS

despre alternative (1)

21 Mar

1.’Alternativa/ a doua optiune’. I guess this could be my middle name. Or my nickname. Cred ca asa am stiut eu sa-mi aleg caile, bataliile, oamenii. Sa se potriveasca cu nevoia mea de a demonstra ca-s mai buna decat … , ca-s cea mai buna, ca pot, ca doar asa-s valoroasa, ca doar asa exist, prin comparatie.

Doar ca starea asta e extrem de consumatoare de energie si de suflet si de suflu si de perspective. Si acum, o data ce stiu asta, tare imi doresc sa ies din pattern. Probabil insa ca am nevoie de rabdare si deschidere. Si sa mai fiu o vreme ceea ce stiu cel mai bine sa fiu, punctul de sprijin cu care tu vei rasturna lumea sau lumile. Probabil si pe a mea.

2. La piata, oferta se intalneste pe undeva cu cererea. Nu-i musai ca oferta sa fie luata toata, nici cererea sa fie satisfacuta integral. Compromisul poate fi a win-win situation sau inclestarea din dinti a cel putin uneia din parti.  Economie de clasa a 7-a, elementara, mon cher Watson! Doar ca, vezi tu, asa-i si in relatiile din viata asta. Le vrei functionale? Straduieste-te sa te desfasori pe pattern win-win. Iar daca n-ai fost obisnuit cu asta, cateodata nici nu mai stii cum e normalitatea, granita lui prea mult sau prea putin. Si nici cu negocierile nu stai prea bine. Anyway, normalitatea cui? A mea? A ta? Mult, putin, dupa cine? Problema intervine, zic eu, atunci cand apar asteptarile, adica primitul.

Si uite cum, din aproape in aproape, am reusit sa pun in cuvinte ceea intuiam acum o luna: pierdem ceva important si profund atunci cand nu daruim fara a astepta ceva in schimb, pierdem bucuria, spontaneitatea. Rationalizarea, problematizarea, intrebarile din categoria ‘oare nu cumva …?’, mai ales in materie de emotii, fac rau. Da, stiu, nu-i revelatia secolului pentru altii, dar treaba e cum rezoneaza asta in mine. Efortul perioadei urmatoare va fi sa revin la spontaneitate si sa gandesc altfel decat egoist (dar oare cum faci asta cand tocmai indragostirea e un act egoist). Pentru ca, realist vorbind, nu e cazul sa astept nimic, ci doar sa ma bucur. Hai, fetito, ca poti si asta!

PS: Si acuma, pentru a da cu mucii in fasole dupa toate cele zise pe aici, ma intreb: Oare poti avea pretentia, ca alternativa ce te afli, sa ramai alternativa si nu sa devii optiune(una din multele)?

 
Scrie un comentariu

Scris de pe 21 Martie 2017 în Uncategorized

 

Lasă un răspuns

 
