RSS

19.03

19 Mar

Cred eu ca universul ‘comploteaza’ ca sa ma apuc de invatat rusa, desi eu intentionam sa fac ceva  la fel de inuman, dar poate mai util, si anume sa invat germana.

Ieri seara, discutii aprinse despre acelasi ‘Idiot’ dostoievskian. Desigur ca, desi rupta de oboseala, primul lucru facut o data ajunsa acasa a fost sa iau volumul din biblioteca si sa ma pun pe citit. Revin, pare-se, la stilul de invatare din epoca R. Not bad at all, dar cu multe nopti nedormite. Ori chiar nu sunt pasare de noapte. Ce pot spune pana acum este ca in continuare urasc stilul autorului, mi se pare greoi su alambicat, fara curgerea aia care te face sa uiti de ce-i in jur si sa devii personajul mut al cartii, insotindu-i indeaproape pe ceilalti eroi in peisajul ei. Si parca vad, termin de citit si, ca sa pot tine pasul, va trebui sa ma apuc de Enciclopedia Universalis, mai stii? Si eu care ma laudam ca citesc mult. Hmmm…

Azi ar trebui sa muncesc. Ce sa-i faci, asta-i riscul de a sta in sedinte vreme de 7 ore vinerea. Si cum cheful ma da afara din casa, am gasit locul in care au dat la liber filmele lui Tarkovsky. You know, Solaris, Calauza…Si cum pe astea si altele asemenea le-am vazut prin liceu sau cam asa, la varsta teribilismelor, mult n-am priceput eu din ele. Adica, sa fim seriosi, ce stiam eu de psihologie si conditia umana (desi ‘citisem’ si Malraux) la 18-19 ani? Si nu-i vorba doar de mine aici. Asa incat chiar simt nevoia sa le revad. Partea proasta e ca nu le gasesc decat in rusa.

En fin, treaba e ca, fata de anul trecut si alti cativa inainte, ma simt presata sa fac chestii. Stiu ca termenul nu-i cel mai potrivit, caci nu ma obliga nimeni la nimic, pur si simplu vreau eu. Doar ca mi se pare ca ma apuc de cam multe si n-am sa le pot duce (Gabbard, Kast, Jung, Dostoievski, Tarkovsky, Lem, Berne si, pe ici pe colo, printre picaturi, cate ceva despre inteligenta artificala si OOP). Plus ca fondul e cel al descoperirilor despre Umbra si Persona (nu, nu-i persoana) mea si, sa nu uitam, the most important of them all, traitul la 220V al indragostirii (stai asa, ca daca iau asta in calcul, ajung la concluzia ca sunt din nou intr-o bucla a spiralei vietii in care am mai fost de 2 ori pana acum sau poate doar o data and it felt damn good. Doar ca s-a terminat cum s-a terminat 😦 ). Asa incat lucrurile nu par simple deloc si ma intreb unde vreau sa ajung si de ce? Poate ar fi bine sa am doar incredere. 2016 mi-a aratat ca exista situatii in viata care se rezolva fara sa pun eu serios umarul. Dar totusi, din cand in cand voi mai face cate ceva. Sa speram ca nu ingrozim destinatarul.

P.S. Si siroapele zilei:

1.Da, am mai trecut doar o data prin asa ceva. Si a fost la fel de intens ca acum. De cate ori poti arde atat de tare in viata?

2. Mama, imi pare rau, pana saptamana viitoare nu cred ca ma mai spal pe maini.:) De aia :).

 
Scrie un comentariu

Scris de pe 19 Martie 2017 în Uncategorized

 

Lasă un răspuns

 
