RSS

merita invatate lucruri pentru doar 2 saptamani?

17 Mar

Azi cred ca a fost ziua sau, ma rog, noaptea, in care am dat-o de gard din toate directiile. Pe langa ca m-am simtit aiurea ca n-am citit ‘Idiotul’si, in consecinta, n-am inteles mai nimic din ce se straduiau cei din jurul meu sa imi explice ca i-a lipsit piesei la care am fost (vezi atmosfera, eleganta feminina, masculinitatea sau lipsa ei in momente cheie, credibilitate), am dat pe fata ca literatura rusa n-am citit decat prea putina si nici nu cred ca am sa citesc de acu incolo prea curand, pe motiv ca-i prea tragica pentru mine, habar n-am avut ce altceva mai citisem de la Dostoievski, in afara de ‘Crima si pedeapsa’ (totusi as zice acum ca erau ‘Demonii’ si nu ‘Fratii Karamazov’) si l-am bagat pe Cronin la clasici rusi, confundandu-l pe moment cu Tolstoi. Da, radeti in barba! Patesti!

Cu ce-am ramas insa din piesa, in afara de faptul ca teatrul de provincie e tot teatru de provincie? Cu un monolog care m-a atins si care intreba, oarecum retoric, daca merita invatate lucruri pentru doar 2 saptamani. Si primul impuls a fost sa-mi spun ca ‘nu’. Dar daca ma gadesc la ultimele mele 3 luni , hai 4, imi reprim impulsul. Chiar daca ar fi sa se termine aici (desi imi doresc teribil sa fi simtit/interpretat azi gresit, prin prisma panicii si nu a intuitiei), a fost minunat. Sunt vreo 20 de ani de cand n-am mai simtit atat de intens si de cand nu m-am mai bucurat atat de mult de lucruri marunte. Si pentru ca acuma ma inunda lacrimile, despre plimbarea nocturna prin Hoia voi scrie maine. Daca nu cumva ma voi decide sa continui cu plansul o vreme. Oare unde-i pozitivismul ala obstinat de acu ceva vreme? Oare de ce nu putem opri macar cateva clipe din viata in loc, o vreme?

Si de ce naiba sa provoci o discutie de genul celei de la final de februarie daca tu …? Las-o moarta, ascunsa si atunci fiecare gestioneaza ce are in interiorul lui cum stie si vrea. Fara speranta! Hope is stronger than fear, but it hurts deeper most of the time.

 
Un comentariu

Scris de pe 17 Martie 2017 în Uncategorized

 

Un răspuns la „merita invatate lucruri pentru doar 2 saptamani?

  1. INTJ

    18 Martie 2017 at 4:32 PM

    hope is a drug, hurt is just a minor side effect …

     

Lasă un răspuns

 
