RSS

De mana cu Jung

12 Mar

Daca ieri mi s-a spus ca am un zambet atat de larg de parca as avea un umeras care imi tine colturile gurii la urechi, azi se pare ca a fost momentul sa inghit umerasul. Si sa ma mai si zgarie la stomac. Asta pentru ca psihoterapia jungiana e, so far, cea care te scormoneste cel mai adanc si mai neplacut. Mai nasol e ca aduce la suprafata o avalansa de trairi si ganduri pe care, in prima faza, nu stii de unde sa le apuci, nu le pricepi decat in limite foarte restranse, ti se pare ca intelesurile ti se scurg printre degete si nu poti sa le dai o forma. Conexiunile nu-s tocmai facil de gasit (poate si datorita lipsei de experienta) si nici usor de dus. Atingerile sunt neasteptate si senzatia e ca nu stii exact ce te-a lovit, nici de ce si nici din ce directie. Iar daca lasi conglomeratul asta neexplorat si neasumat, risti sa pierzi exact momentul in care sau instrumentul cu care ai avea ocazia sa faci o schimbare majora pe care o astepti demult.

Azi m-am descoperit dependenta, superficiala, supusa si, prin asta, manipulatoare. Halal capacitati si structura de personalitate. Nici umbra nu mi-am iubit-o, firesc de altfel. M-am regasit pusa in aceeasi oala cu persoane fata de care nu am nici un soi de respect sau in care nu am urma de incredere. Pe a caror mana nu m-as lasa. But I am better than this, am I not?

Intrebari la care n-am stiu sa raspund sau n-am putut s-o fac:

  • de ce tin increderea in mine in umbra? Cand a existat ea si a fost scoasa la lumina si ce m-a determinat sa o ascund frumos in intuneric, acolo unde nu incalzeste soarele?
  • ce inseamna pentru mine a fi ca si ceilalti si de ce ma deranjeaza sa fiu doar un individ oarecare intr-o multime? Caci doar sunt diferita, la fel ca toti ceilalti, nu? 🙂
  • care fatete ale mele au murit in mine de-a lungul timpului si cum am internalizat experientele (if any)?
  • de ce ajung mereu pe drumul negativitatii? Ce ma atrage acolo? Ce-i atat de rewarding in asta?
  • care sunt patternurile din dimineata vietii care produc conflictele interioare ale dupa-amiezii? Sau, mai degraba, de ce nu le pot depasi, ca de stiu, declarativ cel putin, le stiu.

Anyway, mi-am promis 15 minute de autoanaliza zilnic. It’s a must!

Iar acum, la somn! Am de visat la noapte. Asta cica patesti dupa 12 ore de mana cu domnul Jung. Gunoierul inconstietului trebuie sa lucreze! Dar oare nu mi-as putea influenta putin visul daca ma concentrez intens pe dorurile mele? :))

 
4 comentarii

Scris de pe 12 Martie 2017 în Uncategorized

 

4 răspunsuri la „De mana cu Jung

  1. INTJ

    14 Martie 2017 at 4:21 PM

    omul uita ca „a fi ” are ca radacina „a fi”. cand „a fi” isi pierde valoarea, apare nimicul care „cere” un atribut pentru a putea fi descris. apoi totul se repeta (atributul devine parte din „a fi”). autoanaliza acumuleaza atribute si asta e ok deoarece, de obicei, acumularea respectiva are ca efect sinteza. dar cum, pana la urma, sinteza e doar o simplificare … nu cumva ne scarpinam peste cap uitand ca ne putem scarpina direct? lol … si uite asa ajung si eu la atribute uitand ca „a fi” e ceea ce conteaza de fapt. vorba aia, in toate sensurile posibile: daca taceam, filozof ramaneam! 🙂

     
  2. fabricadenimicuri

    14 Martie 2017 at 5:04 PM

    mai stau putin sa inteleg ce-ai vrut sa zici.

     
    • INTJ

      15 Martie 2017 at 1:23 AM

      mda … recitind acum observ ca wp mi-a mancat cuvinte: primul „a fi _spatiu_” = „a fi __”

       
      • INTJ

        15 Martie 2017 at 1:26 AM

        rofl … nici asa nu merge! incercam altfel: „a fi semn_mai_mic atribut semn_mai_mare”

         

Lasă un răspuns

 
