RSS

10.03.2017

10 Mar
  1. Unul din multele subiecte, unele de-a dreptul dificil de dus, ale unei discutii de ieri, m-a condus azi la cateva intrebari  despre grupul meu de prieteni. Care sunt criteriile psihologice in baza carora imi aleg prietenii/anturajul?  Ce anume din fiecare din ei rezoneaza in mine? In ce joc ma angrenez cu fiecare in parte? Ce beneficii imi aduc jocurile astea? Ce nevoie imi satisface fiecare din ei si ce nevoi le satisfac eu? Care-i patternul comun, daca exista? Inca nu stiu toate raspunsurile si nici nu stiu unde ma va duce asta. Deocamdata incerc doar sa nu stric lucrurile si sa imbogatesc experienta de relationare. But we’ll see.

2.Astept cu nerabdare weekendul asta. 30 de ore de explorat adancurile mele. Fiecare intalnire cu colegii de formare in psihologie imi este o lectie de autocunoastere. De cele mai multe neplacuta sau cel putin incomoda. Dar de fiecare data utila,  intregind incet-incet un puzzle multidimensional pentru care nu am imaginea finala si care isi schimba forma si semnificatia dinamic, in functie de descoperirile pe care le fac. Cei din jur, care nu stiu cum sta treaba, au numit sesiunile astea „plans sub supraveghere” :). Pentru mine, sunt ocazii de a schimba perspectiva si de a ma obliga la autoanaliza pe care, histrionica fiind, mi-e mai greu sa o fac din proprie initiativa. Oricum, ca experienta, sentimentul la final e aproape la fel de placut ca acela pe care il resimti la capatul unui urcus obositor, cand te asezi sa te bucuri de privelistea de la picioarele tale. Asa incat cred ca e de inteles de ce vreau sa ating si ‘varful’ asta din mine.

3. I just love what’s happening to me lately. Hope it will last at least for a little while. Iar daca intr-adevar lucrurile pe care mi le-am dorit s-au intamplat spontan (si stiu ca eu nu le-am fortat sa se intample)… hmmmm… mai-mai ca-mi vine sa incep sa cred ca gandurile noastre ne creeaza realitatea.

 
5 comentarii

Scris de pe 10 Martie 2017 în Uncategorized

 

5 răspunsuri la „10.03.2017

  1. INTJ

    11 Martie 2017 at 2:15 AM

    1. intrebare = cutit, raspuns = la ce e folosit cutitul

    2. masturbation is a (very) poor substitute for love making … sau altfel: orice comparatie eu vs (alta versiune viitoare de) eu e aiurea (si, imo, contraproductiva).

    3. quantum butterfly effect 😀

     
  2. fabricadenimicuri

    11 Martie 2017 at 2:31 AM

    pesimistule.:P

    1. pana la urma poti ajunge sa gasesti 100 de intrebuintari distincte si creative ale unui cutit. Cred ca e un exercitiu bun si care te poate imbogati cu ceva.

    2. nu ma compar cuce as putea fi sau cu ce voi deveni. Pur si simplu devin. Fac. Which is great. Iar asta e o activitate individuala.

    3. crezi?

     
  3. INTJ

    14 Martie 2017 at 3:54 PM

    3. well, se stie ca observatorul influenteaza rezultatul observatiei … dar observatorul chiar nu e, la randul sau, „observat” en detail? noi nu prea stim ce-si-cum cu gandul/gandurile … da’ ma indoiesc ca pattern-urile neuronale (de ex. ca urmare a unui brainwashing) sunt singurele efecte care exista sau pot exista. ok, as fi putut scrie simplu „efectul placebo” (care tocmai asta descrie: ganduri care creeaza o alta realitate) … dar de ce m-as opri acolo?

     
  4. fabricadenimicuri

    14 Martie 2017 at 5:03 PM

    Eu cred ca la placebo e putin altceva, acolo te influentezi tu pe tine, ori eu vorbeam despre gandurile mele care ar putea afecta realitatea exterioara si comportamentele celorlalti. Mai mult ca sigur e doar o impresie, dar zau daca nu-i placuta.

    Si da, mai mult ca sigur ca exista observarea reciproca. E un joc, nu? Dar acuma sa ma gandesc si la cine castiga? Sper ca la un moment dat sa fie ca la sah. Remiza.

     
  5. INTJ

    15 Martie 2017 at 1:38 AM

    ouch! am vrut sa-ti raspund la „te influentezi tu pe tine” dar raspunsul mi-a amintit de o multime de faze din ultimii doi ani si acum (iar) nu mai am cuvinte … 😦

     

Lasă un răspuns

 
