RSS

telepatie, empatie si alte asemenea

03 Dec

candva, nu demult, parca la un curs de comunicare, ni s-a spus ca, in general, oamenii nu sunt telepati, deci nu au cum sa stie ce gandeste interlocutorul lor sau cel cu care, de o maniera sau de alta, intra in contact. expresia era, citez din memorie, dar destul de exact: ‘nu, nu asta gandeam. nu sunteti telepat. drept dovada.’

astazi am ajuns intr-o conjunctura in care mi s-a repetat aproape cuvant cu cuvant sintagma de mai sus. si-am ajuns sa meditez la doua lucruri:

1. cam multa lume se ocupa in zilele noastre cu diverse forme de psihologie, unele mai naive, altele mai putin. cam multa lume preia nedigerate diverse concepte si tehnici care par interesante, dar care sunt, in esenta, mai mult decat iti debiteaza un tip charismatic la un curs de 2-3 ore, relativ scump, dar altfel cum ai putea crede ca e si eficient?, in care ai senzatia ca l-ai prins pe Dumnezeu de un picior cu toata intelepciunea lui cu tot. cam multa lume plateste bani grei pentru cursuri care nu te vor scoate din rahatul in care te infunzi sau inoti decat daca si tu ai o doza buna de discernamant si inteligenta.

inteleg ca toti vrem sa traim mai frumos, mai bine, mai zen, mai feriti de influentele nefaste ale unor neaveniti, da’ parca uneori, in incercarile noastre, ducem totul catre extrem, uitam ca nu exista solutii universale, mai ales in interactiunile umane, uitam cine suntem si, in loc sa ne adaptam situatiilor in modul nostru, aplicam, neavenit, retete.

2. si daca la curs inclinam sa vad adevarul din spatele acelor cuvinte, intre timp am mai facut un curs in care nu mai departe de ieri am invatat sa fiu ceva mai constienta de acel 97% non-verbal din comunicarea la care particip. si atunci contra-atacul a venit rapid: nu, intr-adevar nu stiu ce gandesti, dar, independent de bagajul psihic, emotional si cognitiv cu care particip eu la interactiunea noastra comuna, tu imi transmiti fara cuvinte ceva. si am dreptul si poate chiar datoria fata de mine sa interpretez acel mesaj pe care il percep si/sau il simt.

asa incat … nu-i telepatie, e emotie pe care o transmiti altfel decat prin cuvinte, fie ca esti, fie ca nu esti constient de ea. si zau daca nu mai bine ar fi sa fii! constient de ea, vreau sa spun.

 

Etichete: , , , , ,

3 răspunsuri la „telepatie, empatie si alte asemenea

  1. M's words

    4 Decembrie 2013 at 2:50 AM

    Psihologia de duzina e un trend .Toti sunt pozitivi si zambareti mai nou , caci „atitudinea conteaza”.Chiar si daca te loveste trenul…Cred ca e un drog periculos pentru cine e constient sa ii cunoasca efectele secundare , ca pana la urma psihologia in forma ei cea mai cunoscuta „dezvoltare personala” nu se ocupa cu viata psihica a individului , nu duce la introspectie , nu gaseste cauze , nimic , nul tot .Toate teoria e baza pe atitudine si perspectiva ….pana la perspectiva mai avem mult de mers , ca sa numai vorbim ca e povara mare sa zambesti tot timpul :)).

     
  2. fabricadenimicuri

    4 Decembrie 2013 at 11:06 AM

    corect.

    ni se spun (la dezvoltare personala, mai ales) chestii de genul: fiti creativi, fiti asertivi, bla… nimeni nu-ti spune insa cum sau ce inseamna toate astea. suna bine, dar nu exista mai nimic in spate daca nu ai ceea ce ai spus tu: perspectiva personala. nu ca n-ai putea si tu sa deduci, dar suntem individualitati, fiecare posibil sa stie pentru sine, sigur nu stie si pentru ceilalti. ori, vrei nu vrei, esti genial, creativ, inventiv, original in comparatie cu ceva sau cineva, plecand de la ceva ce vine din celalalt. suntem un cumul de noi insine si de ceilalti. e o lectie pe care am invatat-o recent.

    am incercat si eu la un moment dat sa imi repet papagaliceste diverse chestii care sa ma faca sa ma simt bine. a mers pana intr-un punct, pentru ca am reusit sa acopar adanc diverse probleme, pretinzand ca diverse chestii nu ma afecteaza. la un moment dat insa problemele alea tot au iesit la suprafata si n-a mai fost asa dragut. chestia pozitiva in experienta asta a fost ca am castigat timp sa ma cunosc pe mine, sa vad si sa inteleg la ce reactionez bine sau prost. dar pentru asta chiar a trebuit sa-mi pun capul si cunostintele la contributie.

    in alta ordine de idei, spuneam candva: cred ca subestimez superficialitatea umana cu toate derivatele ei.

     
  3. INTJ

    4 Decembrie 2013 at 4:43 PM

    „fii …” = „construieste ditamai castelu’ … ca fundatia-i un moft!”

     

Lasă un răspuns

 
