RSS

valori, semne, intrebari

02 Dec

diverse chestii se intampla in jurul meu, fie ca vreau, fie ca nu. nu e mare si profunda filosofie in toate astea, doar ca unele imi raman in cutia craniana unde se lovesc de toti peretii acesteia, ma ametesc si ma fac sa am dileme in ceea ce priveste binele si raul, mersul frumos prin viata si alte cele. si zau daca nu inchid strans de tot ochii sa nu ajunga la mine nimic din toate astea.

de ieri, de exemplu, ma intreb daca merita sa traiesti in viata conform unor norme sociale si morale pe care le-ai inghitit de mic ca pe bucatele de ciocolata de care ai devenit apoi dependent sau e de preferat sa iesi din decor de cate ori ti se iveste ocazia, traind hedonist pe cat posibil. la prima vedere a doua varianta e mai buna, mai spectaculoasa, mai in toate felurile. imi veti spune ca nici nu intelegeti de ce imi pun intrebarea atat timp cat raspunsul e evident.

dar poate ca eu nu sunt construita asa, poate ca am cateva valori, sau pseudo-valori, pe care le pretuiesc mai mult pentru ca nu am invatat altceva si pentru ca ele imi dau siguranta si stabilitate in viata. sau poate ma intreb de ce mai fac oamenii in viata alegeri si promisiuni pe termen lung pe care nici macar nu-si doresc sa le respecte sau, sa reformulez, pe care doar conjunctura ii poate determina sa le respecte? mai mult de atat, nu gasesc pe nimeni in jur care sa-mi impartaseasca punctul de vedere. e drept insa ca n-am cautat aprobarea decat in randurile celor foarte apropiati. iar reactia lor a fost sa ma suspecteze de invidie. si eu am ramas pentru a doua oara pe ganduri, constatand ca nici nu mai am unde sa imi vars intrebarile si sa primesc raspunsuri satisfacatoare pentru mine.

una peste alta, sunt dezamagita. dar nici nu stiu exact de cine anume. poate, din nou, e vorba doar de mine si de incapacitatea mea de a privi lucrurile din alte perspective. mai indraznete, sa le zicem.

in alta ordine de idei, in pofida a toate cate le spun, undeva, adanc in mine, am mare incredere in oameni si in buna lor judecata. si nu inteleg de ce se straduiesc ei atat de tare sa-mi arate mai de fiecare data ca n-am dreptate.

 

Etichete: , , ,

6 răspunsuri la „valori, semne, intrebari

  1. INTJ

    2 Decembrie 2013 at 2:40 PM

    it’s about survival … oricum alege fiecare sa-si traiasca viata, asa si-o traieste fiindca (inca) n-a predat (de bunavoie sau nu) lingura. restul sunt povesti … so why bother?

     
    • fabricadenimicuri

      2 Decembrie 2013 at 3:11 PM

      am doua probleme aici:
      1. daca cumva alegerea mea e gresita si as putea fi mai impacata daca as reusi sa aleg altceva?
      2. de ce i-ai face unui prieten sau perechii tale (sau amandurora) o chestie nasoala? chiar cei din jur nu conteaza deloc in anumite momente? ce prietenie mai e aia? sau ce relatie?

       
      • INTJ

        2 Decembrie 2013 at 3:37 PM

        1. la momentul X intotdeauna esti impacata cu alegerea din acel moment … in fond de aia ai si facut-o. amu’ ca la momentul X+1 se schimba datele problemei … asta te (mai) mira? adica constati la momentul X+1 ca alegerea facuta-n momentul X e gresita … si (inca mai) crezi ca o alegere din momentul Y ar putea fi ok in momentul Y+1 … cu o probabilitate mai mare de 50% ? lol

        2. orice relatie defineste o legatura intre (minim) 2 parti/entitati/etc. … iar confirmarea existentei acelei relatii se poate obtine prin vari mijloace. daca fac „rau” sau „bine” nu conteaza … atata timp cat feedback-ul confirma ceea ce trebuie sa confirme: „realitatea” ego-ului (propriu). in plus, nu cumva si o relatie (intre oameni) e tot un fel de „ism” ?

        – Doing something for someone else with no expectation of it being returned is altruism.
        – That’s a truism. All true „ism„s would attach other kinds of baggage to the favors.

         
      • fabricadenimicuri

        2 Decembrie 2013 at 4:12 PM

        nu ma astept ca alegerea de la momentul x sa mai fie valabila la x+1 intotdeauna. dar ma astept ca la momentul x+1 sa mai pot face alegerea de la momentul x pentru ca ea e continuare in concordanta cu principiile si valorile mele. alegerile sunt in general usoare daca nu se lovesc de indoieli fundamentale.

        ceea ce chestionez eu azi sunt principiile mele sau motivul care sa ma determine sa le schimb pentru a putea face si eu alegerile de kkt pe care le fac toti ceilalti. nefiind extrem de impacata cu calea mea, am senzatia ca altele sunt mai ok.

        am pus, de exemplu, loialitatea ca principiu de baza in viata. si vad ca pentru ceilalti termenul abia daca exista in dictionar. putini sunt cei ce mai cred in asta. fir-ar sa fie.

        probabil din cand in cand mai e cazul sa se mai zguduie si lumea mea. ca prea e lina si senina sau cel putin lasa impresia.

        si nu mai provoca. azi chiar am cateva chestii nasoale de zis despre oameni si e mai potrivit totusi sa ma abtin.

         
      • INTJ

        2 Decembrie 2013 at 6:41 PM

        ok-ok, nu te provoc … da’ cand ai timp si chef, daca n-ai vazut, ia niste fistic si activeaza un minim de neuroni necesari (restu’-i trimiti la somn) la vizionarea filmului Serenity (2005) … ca-i misto exemplul numit acolo: believer

         
  2. fabricadenimicuri

    3 Decembrie 2013 at 9:54 AM

    pai in weekend ma uit si la asta. oricum, gustul aiurea ramane.

     

Lasă un răspuns

 
