RSS

calatorind prin corpul uman

07 Mai

daca va bate un gand sa ajungeti voi, provinciali cu oarecari pretentii, la expozitia ‘human body’ de la antipa, nu va grabiti prea tare. parerea mea, care am batut 400 si ceva de kilometri pana acolo, intr-o caldura de cuptor bine incins: e suficient de interesanta ca sa merite vazuta, dar nu cu orice pret. nu sunt aduse nici jumatate din exponatele despre care se vorbeste in lume si pe care parisul, bruxelles-ul sau budapesta le-au vazut. catalogul expozitiei, la fel de scump ca intrarea, sta marturie.

nu va imaginati ca, achizitionand biletul de pe net, veti avea prioritate la intrare. nici pomeneala. de asteptarea la coada, in plin soare, nu scapa nimeni.

dar sa revenim la … oile noastre: desi n-am inteles exact logica ordinii in care se infatisau exponatele, plimbarea incepand printre schelete si fragmente de oase si incheindu-se printre fetusi, le-am putut vedea pe toate, de la bucati de muschi, ligamente si organe, la dantelaria sistemului nervos sau a celui vascular si mai apoi la corpul intreg, in toate frumusetea lui uluitoare. cu toate astea, eu, una, n-am putut sa-mi alung din cap cateva intrebari: de unde vin si ce-au gandit oamenii astia care s-au donat, poate mai mult sau poate mai putin benevol, stiintei sau cine a gandit toata afacerea asta, care i-a fost scopul real si cata detasare poate salaslui in cei care au executat munca.

si m-am mai intrebat daca invelisul asta al nostru e, dupa cum spune un amic, un costum complicat sau mai putin de atat. sau daca suntem o creatie a naturii care, in aceste conditii, desi greseste uneori, e totusi absolut geniala sau suntem rezultatul unor experimente ale dumnezeu stie cui.

desi curiozitatea m-a impins de la spate, pentru mine a fost ciudat si oarecum apasator sa ma plimb printre exponate, urmarita in orice coltisor de ochii ficsi, lipsiti de pleoape, ai chinezilor scalpati.

una peste alta, a fost interesant, dar sub asteptari.

 

Etichete: ,

Lasă un răspuns

 
